Aspekt prawny stosowania eCMR

Temat zastosowania eCMR w Polsce nadal budzi wiele wątpliwości wśród firm transportowych. Cieszymy się, że po raz kolejny wspólnie z GS1 Polska udało nam się wypowiedzieć w kwestiach prawnych zastosowania elektronicznego listu przewozowego w Polsce i nie tylko!

AI w transporcie i mobilności

Korzyści związane z wdrożeniem Al opierają się głownie na redukcji negatywnego wpływu na globalną ekologię i środowisko.

Niemcy 31 krajem, który przystąpił do eCMR.

Niemcy do tej pory były jednym z nielicznych państw europejskich, które nie przystąpiły do konwencji eCMR. Już od 5 kwietnia 2022 r. w Niemczech zacznie obowiązywać elektroniczny list przewozowy. Tym sposobem nasz zachodni sąsiad stał…

Dokument eCMR we współpracy z GS1 Polska

Nawiązaliśmy współpracę z GS1 Polska w aspekcie standaryzacji dokumentu eCMR oraz wykorzystaniu identyfikatorów GS1 w systemie GreenTransit! Pełna automatyzacja – jest to idea, która towarzyszy GreenTransit od początku procesu tworzenia. Dzięki niej dokumenty eCMR wygenerują…

Panel eCMR na konferencji GS1 Industry & Standards Event 2021

Już w najbliższy poniedziałek 13.08.2021r. odbędzie się konferencja GS1 Industry & Standards Event 2021 na której będziemy mieli przyjemność opowiedzieć o roli cyfrowych dokumentów (w tym eCMR) oraz systemu GreenTransit w branży TSL. Panel “How…

Korzyści nie tylko dla przewoźników, czyli eCMR oraz inne elektroniczne dokumenty w logistyce

Digitalizacja jest niewątpliwie korzystną zmianą dla firm przewozowych. Niewiele jednak mówi się o korzyściach dla centrów logistycznych oraz ułatwieniach jakie wystąpią podczas codziennej pracy kierowców i magazynierów.   Całość artykułu na stronie: https://trans.info/pl/elektroniczne-dokumenty-w-logistyce-korzysci-nie-tylko-dla-przewoznikow-184687 Aspekt wypełniania, przekazywania…

Czy polski system prawny jest gotowy na realne wdrożenie e-CMR?

Czy jeśli Inspekcja Transportu Drogowego zatrzyma samochód ciężarowy z elektronicznym listem przewozowym, to będzie gotowa na kontrolę? Czy wprowadzenie protokołu uzupełniającego Konwencji CMR jest wystarczające? Jeszcze rok temu wykonywanie przewozu kompletnie bez użycia papierowych dokumentów, a przesyłanie i podpisywanie ich za pomocą paru kliknięć było zdecydowanie odległe i traktowane z przymrużeniem oka. Elektroniczne dokumenty pozwalają na znaczące oszczędności, to pewne, jednak o ile świadomość przedsiębiorstw z branży TSL była i jest na wysokim poziomie, o tyle aspekty prawne w ostatnich latach zdecydowanie zostawały w tyle.