Cyfryzacja dokumentów to katalizator innowacji łańcucha dostaw
W przypadku wielu firm z branży transportu, spedycji i logistyki, cyfryzacja obiegu dokumentów jest nie tylko sposobem na optymalizację obecnych procesów oraz wygenerowanie oszczędności czasu i pieniędzy, ale dodatkowo stanowi fundament kolejnych innowacji.
Zarządzanie łańcuchem dostaw wymaga dziś elastyczności i szybkości działania, które mogą być osiągnięte między innymi poprzez przejście z dokumentacji papierowej na elektroniczną. Cyfryzacja dokumentów nie tylko przyspiesza procesy, skraca czas administracji i optymalizuje koszty, ale także zwiększa przejrzystość działań, umożliwia kontrolę w czasie rzeczywistym oraz redukuje ryzyko błędów.
Wprowadzenie rozwiązań cyfrowych otwiera też firmy z sektora TSL na nowe możliwości, takie jak integracja z systemami do zarządzania transportem, technologiami sztucznej inteligencji i narzędziami do analizy danych. Dzięki tym technologiom przedsiębiorstwa mogą lepiej przewidywać zmiany i podejmować lepsze, czyli bardziej świadome i bardziej skuteczne decyzje biznesowe.
Rewolucja cyfrowa w TSL – małymi krokami
Coraz więcej użytkowników systemu elektronicznego obiegu dokumentów transportowych GreenTransit mówi, że wdrożenie cyfrowej dokumentacji otwarło im oczy na nowe możliwości, jakie daje wykorzystanie nowoczesnych technologii w TSL. Po implementacji tego rozwiązania, klienci odkrywają, że transformacja cyfrowa nie musi być kosztowna, czasochłonna, skomplikowana, ani nawet nie musi wymagać zakupu nowego sprzętu czy zatrudniania ekspertów.
Czasem widzimy zaskoczenie u naszych użytkowników, gdy zauważają, jak szybko można zaimplementować cyfrowe dokumenty z GreenTransit, jak łatwo korzysta się z tego systemu i jak wiele pozytywnych zmian można zaobserwować w wyniku tego wdrożenia. Tak prosta cyfryzacja obiegu dokumentów, jaka jest możliwa dzięki GreenTransit, często stanowi bodziec i inspirację do zainteresowania się dalszymi usprawnieniami procesów.
Często słyszymy, że dzięki temu pierwszemu krokowi biznesy naszych klientów mogą wdrażać kolejne zmiany szybciej i bardziej efektywnie. Dzieje się tak, ponieważ na przykład już wiedzą, czego mogą się spodziewać, potrafią zaplanować projekt wdrożeniowy, nie obawiają się nowych technologii, a dodatkowo cyfrowe dokumenty są podstawą, na której mogą nadbudowywać kolejne usprawnienia.
Duże zmiany w swojej firmie warto więc zawsze zacząć od małych kroków – takich jak przejście na cyfrowe dokumenty transportowe – aby móc później w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych rozwiązań technologicznych przeznaczonych dla branży transportu, spedycji i logistyki.
Nowe możliwości dla TSL – dzięki cyfryzacji dokumentów
Poniżej prezentujemy przykładowe nowe możliwości, które otwierają się po wdrożeniu systemu GreenTransit i elektronicznego obiegu dokumentów takich jak eCMR, krajowy list przewozowy, kwit paletowy, protokół szkody, dokument dostawy czy dokument WZ.
- Pełna automatyzacja procesów – Wprowadzenie cyfrowej dokumentacji to pierwszy krok na przykład do automatycznego wypełniania formularzy, udostępniania dokumentów, powiadamiania o terminach odbioru lub dostawy, alertowania o zmianach czy integracji z systemami fakturowania. Dzięki automatyzacji można przyspieszyć kluczowe zadania, zoptymalizować wykorzystanie zasobów oraz zmniejszyć liczbę błędów.
- Integracja z systemami TMS, WMS i ERP – System elektronicznego obiegu dokumentów GreenTransit można zintegrować z wieloma rozwiązaniami stosowanymi w branży TSL, co umożliwia między innymi automatyczne i w czasie rzeczywistym monitorowanie transportów, kontrolowanie floty czy zarządzanie zamówieniami. Firmy mogą więc podejmować lepsze decyzje dzięki dostępowi do precyzyjnych i aktualnych danych.
- Automatyczne raportowanie – Gdy dokumentacja jest dostępna w formie elektronicznej, można automatycznie generować raporty dotyczące wskaźników takich jak czas realizacji zleceń lub czas płatności za transport. Takie usprawnienie raportowania eliminuje potrzebę ręcznego zbierania danych, minimalizuje błędy, a przede wszystkim przyspiesza dostęp do informacji, pozwalając podejmować bardziej świadome decyzje.
- Predykcyjne analizy danych – Idąc nieco dalej i bardziej zagłębiając się w transformację cyfrową, można dojść do takich rozwiązań jak te, które prognozują przyszłe potrzeby czy możliwe problemy. Dzięki temu można na przykład efektywniej planować trasy, zarządzać stanem floty czy optymalizować zużycie paliwa. Cyfryzacja otwiera więc możliwość wdrożenia na przykład sztucznej inteligencji w analizach transportu i logistyki.
Chcesz dołączyć do cyfrowej rewolucji w transporcie?
Kliknij tutaj i załóż konto do bezpłatnych testów systemu GreenTransit.