Dla kogo przeznaczony jest system GreenTransit?
Platforma GreenTransit przeznaczona jest dla każdego podmiotu w łańcuchu dostaw. Zarówno zleceniodawca przewozu, nadawca, przewoźnik, spedytor, jak również odbiorca towaru mogą mieć dostęp do dokumentacji w czasie rzeczywistym. System GreenTransit umożliwia cyfryzację nie tylko dokumentów transportowych, ale także magazynowych.
Czy każda firma biorąca udział w transporcie musi korzystać z systemu GreenTransit?
Nie. System elektronicznego obiegu dokumentów GreenTransit umożliwia udostępnianie dokumentacji za pomocą linków – w ten sposób można dodać, podpisać oraz pobrać dokumenty występujące w danym przewozie. Zastosowanie podpisu „on screen” również nie wymaga korzystania z tej platformy.
Czy możemy stosować elektroniczne dokumenty w Polsce?
Obecnie w Polsce temat stosowania dokumentacji transportowej jest zawiły. Przepisy prawa polskiego oraz przyjęte stosowne akty prawne wydane przez UE pozwalają na stosowanie dokumentacji w wersji elektronicznej. Z drugiej strony wciąż nie ma procedur na poziomie instytucjonalnym umożliwiających kontrolę przez służby do tego uprawnione. W celu rozszerzenia wiedzy na ten temat zapraszamy do zapoznania się z artykułem: eCMR – Zastosowanie wersji hybrydowej
Jakie kraje dostosowały przepisy do stosowania dokumentów eCMR?
Do tej pory Protokół dodatkowy do Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) został ratyfikowany przez 29 państw:
- Białoruś
- Bułgaria
- Czechy
- Dania
- Estonia
- Finlandia
- Francja
- Iran
- Łotwa
- Litwa
- Luksemburg
- Holandia
- Norwegia
- Polska
- Portugalia
- Mołdawia
- Oman
- Rumunia
- Rosja
- Słowacja
- Słowenia
- Hiszpania
- Szwecja
- Szwajcaria
- Tadżykistan
- Turcja
- Ukraina
- Uzbekistan
- Wielka Brytania
Czy eCMR może zastąpić CMR?
Według art. 2 pkt. 2 Protokołu dodatkowego do Konwencji CMR, elektroniczny list przewozowy jest traktowany na równi z listem przewozowym i ma taką samą wartość dowodową i skutek co standardowy list przewozowy. Umożliwia to stosowanie elektronicznej wersji międzynarodowego listu przewozowego w krajach, które go ratyfikowały.
W jaki sposób mogę podpisać dokument?
Platforma GreenTransit umożliwia podpisywanie dokumentów w formie „on-screen” na urządzeniu mobilnym kierowcy. Składany w ten sposób podpis jest najbardziej wiarygodną opcją z punktu widzenia prawa. Podpis jest przypisany do konkretnego dokumentu z uwzględnieniem takich danych jak czas podpisu, indywidualny numer konta użytkownika, źródło podpisu.
Czego potrzebuję do założenia konta w systemie?
Ponieważ każde konto jest weryfikowane, po rejestracji (w celu aktywowania konta) użytkownik zobowiązany jest do wysłania przelewu zwrotnego w wysokości 1 zł z konta firmowego oraz podpisanej umowy. Po założeniu konta na podany adres e-mail wysyłana jest instrukcja używania systemu.
Czy możliwa jest integracja z wykorzystywanym w firmie systemem TMS/WMS/ERP lub innym?
W większości przypadków taka integracja jest możliwa. Kluczową kwestią jest udostępnienie przez dostawcę używanego przez Państwa oprogramowania kluczy API. Kwestia jest indywidualna, dlatego zapraszamy w tej sprawie do kontaktu w celu dokonania oceny możliwości połączenia.
Jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z systemu GreenTransit?
Zachęcamy do przeczytania artykułów na ten temat:
Kto skorzysta ze stosowania elektronicznych wersji dokumentów, m.in. eCMR?
Na cyfryzacji dokumentacji transportowej skorzystają wszystkie podmioty w łańcuchu dostaw – przez brak potrzeby przygotowania, przesyłania, obsługi oraz archiwacji papierowych wersji dokumentów. Pozwala to zaoszczędzić czas pracy pracownika, a co za tym idzie – również pieniądze.
Jakie koszty poniosę w związku z korzystaniem z systemu GreenTransit?
Na platformie GreenTransit opłaty pobierane są jedynie za wygenerowany lub wgrany dokument. Klientów zainteresowanych indywidualną wyceną abonamentową zapraszamy do kontaktu.
Czy występują jakieś dodatkowe opłaty za korzystanie z systemu GreenTransit?
Nie. Opłata naliczana jest tylko za wgrany lub wygenerowany dokument i nie są naliczane żadne dodatkowe opłaty.
W jaki sposób następuje płatność za korzystanie z systemu GreenTransit?
Wystawienie faktury za korzystanie z systemu elektronicznego obiegu dokumentów GreenTransit następuje na początku każdego miesiąca na podstawie liczby wgranych lub wygenerowanych dokumentów w ubiegłym miesiącu.
W jaki sposób mogę zacząć korzystać z systemu GreenTransit?
W celu korzystania z platformy wystarczy zarejestrować się na stronie www.gtonline.pl. Główne konto należy założyć na dane firmy zgodne z tymi znajdującymi się w KRS lub CEiDG. Należy pamiętać, że konto główne może być założone tylko przez właściciela firmy lub osobę upoważnioną do jej reprezentowania.
Jak mogę korzystać z GreenTransit w przypadku braku dostępu do Internetu?
Platforma wykonana jest w technologii PWA, która zapisuje ostatnio otworzone karty, umożliwiając dostęp do dokumentacji offline. Oznacza to, że ostatnie otworzone karty mogą zostać zapisane w historii przeglądarki, co umożliwi dostęp do dokumentów nawet w razie braku dostępu do Internetu. Jednak w celu wykorzystania pełnych możliwości systemu potrzebny jest dostęp do Internetu.
Na jaki okres podpisywana jest umowa na korzystanie z systemu GreenTransit?
Umowa podpisywana jest bezterminowo, bez okresu wypowiedzenia. Oznacza to, że nie musisz pamiętać o konieczności odnawiania umowy oraz w każdej chwili możesz zrezygnować z korzystania z platformy.
Czy możliwe jest wgrywanie własnych wzorów dokumentów do GreenTransit?
Platforma umożliwia generowanie, udostępnianie, podpisywanie i archiwizowanie poniższych dokumentów:
- eCMR,
- krajowy list przewozowy,
- kwit paletowy,
- protokół szkody,
- dokument WZ,
- inne pliki w formacie PDF.
Gdzie znajdę umowę na korzystanie z platformy GreenTransit?
Umowa jest możliwa do pobrania przy rejestracji konta na stronie www.gtonline.pl/signup, a także jest wysyłana e-mailem po założeniu konta razem z instrukcją.
Czy przeprowadzane są szkolenia z obsługi systemu GreenTransit?
W celu prezentacji systemu lub szkolenia zapraszamy do kontaktu drogą mailową lub telefoniczną. Niedługo zostanie umieszczony samouczek na platformie YouTube pokazujący podstawowe funkcjonalności systemu.
W przypadku dodatkowych pytań, zapraszamy do kontaktu!