Najczęściej zadawane pytania
Dla kogo przeznaczony jest system GreenTransit?
Platforma GreenTransit przeznaczona jest dla każdego podmiotu w łańcuchu dostaw. Zarówno zleceniodawca przewozu, nadawca, przewoźnik, spedytor oraz odbiorca towaru mogą mieć dostęp do dokumentacji w czasie rzeczywistym. Umożliwiamy cyfryzację nie tylko dokumentów transportowych, ale także magazynowych.
Czy każda firma biorąca udział w transporcie musi korzystać z systemu?
System umożliwia udostępnianie dokumentacji za pomocą linków, gdzie można dodać, podpisać oraz pobrać dokumenty występujące w danym przewozie. Dodatkowo istnieje możliwość podpisu „on screen” oraz za pomocą kodu SMS, które nie wymagają korzystania z platformy.
Czy możemy stosować elektroniczne dokumenty w Polsce?
Obecnie w Polsce temat stosowania dokumentacji transportowej jest zawiły. Przepisy prawa polskiego oraz przyjęte stosowne akty prawne wydane przez UE pozwalają na stosowanie dokumentacji w wersji elektronicznej. Z drugiej strony wciąż nie ma procedur na poziomie instytucjonalnym umożliwiających kontrolę przez służby do tego uprawnione. W celu rozszerzenia wiedzy na ten temat zapraszamy do zapoznania się z artykułem umieszczonym poniżej:
https://trans.info/pl/wdrozenie-e-cmr-czy-polski-system-prawny-jest-gotowy-174077
Jakie kraje dostosowały przepisy do stosowania dokumentów eCMR?
Do tej pory, Protokół dodatkowy do Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego został ratyfikowany przez 29 państw:
- Białoruś
- Bułgaria
- Czechy
- Dania
- Estonia
- Finlandia
- Francja
- Iran
- Łotwa
- Litwa
- Luksemburg
- Holandia
- Norwegia
- Polska
- Portugalia
- Mołdawia
- Oman
- Rumunia
- Rosja
- Słowacja
- Słowenia
- Hiszpania
- Szwecja
- Szwajcaria
- Tadżykistan
- Turcja
- Ukraina
- Uzbekistan
- Wielka Brytania
Czy eCMR może zastąpić CMR?
Według art. 2 pkt. 2 protokołu uzupełniającego do konwencji CMR, elektroniczny list przewozowy jest traktowany na równi z listem przewozowym i ma taką samą wartość dowodową i skutek co standardowy list przewozowy. Umożliwia to stosowanie elektronicznej wersji międzynarodowego listu przewozowego w krajach, które go ratyfikowały.
W jaki sposób mogę podpisać dokument?
Platforma GreenTransit umożliwia 3 sposoby podpisania dokumentu:
- Podpis “on-screen”, na urządzeniu mobilnym kierowcy
- Podpis za pomocą systemu GreenTransit (weryfikacja odbywa się poprzez wprowadzenie indywidualnego 4-cyfrowego kodu PIN przypisanego do danego konta i ustalonego przez użytkownika).
- Podpis SMS-em (na podany numer telefonu wysyłany jest tymczasowy kod PIN służący do weryfikacji wiarygodności podpisu)
Wszystkie powyższe metody podpisywania są przypisane do konkretnego dokumentu z uwzględnieniem takich danych jak czas podpisu, indywidualny numer konta użytkownika, źródło podpisu.
Czego potrzebuje do założenia konta w systemie?
Każde konto jest weryfikowane. Po rejestracji do odblokowania konta, każdy użytkownik zobowiązany jest do wysłania skanu części danych z dowodu osobistego właściciela firmy lub osoby upoważnionej do reprezentowania firmy, przelewu zwrotnego w wysokości 1 zł z konta firmowego oraz podpisaną umowę. Po rejestracji instrukcję używania systemu otrzymają Państwo na e-maila.
Czy możliwa jest integracja z wykorzystywanym w firmie systemem TMS/WMS/ERP lub innym?
W większości przypadków integracja jest możliwa. Kluczową kwestią jest udostępnienie przez dostawcę używanego przez Państwa oprogramowania kluczy API. Kwestia jest indywidualna, dlatego zapraszamy w tej sprawie do kontaktu w celu dokonania oceny możliwości podłączenia.
Jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z systemu GreenTransit?
Zachęcamy do przeczytania artykułów na ten temat:
https://pitd.org.pl/news/elektroniczny-list-przewozowy/
https://trans.info/pl/elektroniczne-dokumenty-w-logistyce-korzysci-nie-tylko-dla-przewoznikow-184687
Kto skorzysta na stosowaniu elektronicznych wersji dokumentów?
Na cyfryzacji dokumentacji transportowej skorzystają wszystkie podmiotu w łańcuchu dostaw, poprzez brak potrzeby przygotowania, przesyłania, obsługi oraz archiwacji papierowej wersji dokumentów. Pozwala to zaoszczędzić czas pracy pracownika, a co za tym idzie pieniądze.
Jakie koszty poniosę w związku z korzystaniem z systemu GreenTransit?
Za korzystanie z systemu naliczana jest opłata 0,50 zł za każdy wgrany lub wygenerowany dokument obliczana na koniec każdego miesiąca. Rejestracja oraz korzystanie z platformy pozostają darmowe.
Czy występują jakieś dodatkowe opłaty?
Opłata naliczana jest tylko za wgrany lub wygenerowany dokument i nie są naliczane ŻADNE dodatkowe opłaty.
W jaki sposób następuje płatność?
Wystawienie faktury następuje na początku każdego miesiąca na podstawie ilości wgranych lub wygenerowanych dokumentów w ubiegłym miesiącu.
W jaki sposób mogę zacząć korzystać z systemu?
W celu korzystania z platformy wystarczy się zarejestrować na stronie www.gtonline.pl. Główne konto zakładamy na dane firmy zgodne z tymi znajdującymi się w KRS lub CEiDG. Należy pamiętać, że konto główne może być założone przez właściciela firmy lub osobę upoważnioną do jej reprezentowania.
Co w przypadku braku dostępu do Internetu?
Platforma wykonana jest w technologii PWA, która zapisuje ostatnio otworzone karty umożliwiając dostęp do dokumentacji offline. Jednak w celu wykorzystania w pełni możliwości systemu potrzebny jest dostęp do Internetu.
Na jaki okres podpisywana jest umowa?
Umowa podpisywana jest bezterminowo, bez okresu wypowiedzenia.
Czy możliwe jest wgrywanie własnych wzorów dokumentów?
W celu dodania własnych wzorów zapraszamy do kontaktu drogą mailową lub telefoniczną, abyśmy wykonali dla Państwa indywidualizację platformy GreenTransit.
Gdzie znajdę umowę?
Umowa jest możliwa do pobrania przy rejestracji na stronie https://www.gtonline.pl/signup, jest także wysyłana w załączniku do maila, razem z instrukcją.
Czy przeprowadzane są szkolenia z obsługi systemu?
W celu prezentacji systemu lub szkolenia zapraszamy do kontaktu drogą mailową lub telefoniczną. Niedługo zostanie umieszczony samouczek na platformie YouTube pokazujące podstawowe funkcjonalności systemu.
W przypadku dodatkowych pytań, zapraszamy do kontaktu!